Întrebări frecvente

Setari Mail - pentru parteneri Anthony Web Solutions SRL

Setari:
Incoming / Outgoing mail server: mail.numedomeniu.ro
User Name: adresa de e-mail (ex. office@numedomeniu.ro )
Password: Parola setata

Altele:
Serverul SMTP necesita autentificare, deci sub More Settings -> Outgoing Server trebuie bifat "My outgoing server (SMTP) requires authentication"

Port SMTP (outgoing): 587
Port POP3 (incoming): 110
Port IMAP (incoming): 143

SSL (optional):
Daca se opteaza pentru folosirea unei conexiuni securizate, se bifeaza "This server requires a secure connection". Tipul este STARTTLS in caz ca trebuie setat. Serverul foloseste certificat self-signed deci trebuie adaugat ca exceptie, in programul de anti-virus, pentru ambele servere (incoming / outgoing) altfel nu se va conecta.

Intrebari despre domenii

     Un nume domeniu, cum ar fi anthonywebdesign.ro , reprezinta adresa dumneavoastra pe Internet.
Fiecare domeniu este unic, alegerea unui nume domeniu va va identifica pe dumneavoastra si compania dumneavoastra.
Cu un nume domeniu, vizitatorii site-ului si clientii dumneavoastra, va gasesc printre milioanele de site-uri de pe Internet.
Prin inregistrarea unui domeniu .ro, se inţelege procesul prin care o persoană fizică sau o firmă işi rezervă dreptul de utilizare a unui domeniu .ro (ex. domeniulmeu.ro).
Odată finalizat procesul de inregistrare a unui domeniu .ro, acesta poate fi utilizat pentru o perioadă limitată.
RoTLD a facut trecerea la sistemul de inregistrare a domeniilor, cu reinnoire anuala, sau cu pana la 10 ani .

Intrebari despre siguranta unui site web

Certificatele SSL sunt folosite pentru a securiza schimbul de informatii prin Internet: informatii despre carduri bancare, parole si in general orice informatie privata.

Certificatele SSL pot fi folosite si pentru securizarea e-mail-urilor.

Certificatele SSL cripteaza informatiile inaintea ca acestea sa circule prin Internet. Informatiile criptate nu pot fi decriptate decat de serverul caruia ii sunt adresate. Acest lucru garanteaza, ca informatiile trimise catre un website nu vor fi furate, sau modificate.

Google a anuntat deja, ca certificatele SSL vor avea un impact major in SEO rankings, ceea ce inseamna ca site-urile securizate cu SSL vor primi o pozitionare mai buna la cautarile din Google.

Google spune urmatoarele: “Securitatea este o prioritate extrem de importanta pe internet. Un aspect foarte important este sa garantam oamenilor ca accesul din Google catre website-uri este securizat”.

Daca pentru site-ul dumneavoastra conteaza pozitionarea in rezultatele din Google, atunci va recomandam sa comandati ACUM un certificat de securitate SSL.

Majoritatea browserelor web afiseaza o pictograma în forma de lacat când se stabileste o conexiune SSL.

Cea mai simpla modalitate de a verifica daca exista conexiune SSL la un site web, este introducerea adresei web în browser, cu https:// la început, astfel: https://numedomeniu.ro.

Daca apare o pictograma în forma de lacat în browser, dati clic pe aceasta pentru informatii suplimentare si pentru a confirma siguranta conexiunii.

Daca nu apare o pictograma în forma de lacat, aceasta înseamna ca pagina nu este securizata prin SSL.

Multe site-uri folosesc SSL doar în anumite pagini, unde se transmit informatii delicate, cum ar fi o parola sau un numar de card de credit.

 

 

Certificatele SSL emise de autoritati de certificare sunt singurele recunoscute de browsere, ca fiind de incredere.

Certificatele SSL emise de autoritati de certificare, nu doar cripteaza transferul de date intre client si server, dar totodata atesta si identitatea persoanei, sau firmei pentru care a fost emis.

Intrebari despre Magazin Online - Webshop

Avantajele de a detine un magazin online sunt numeroase si mentionam aici doar cateva dintre cele mai importante:

  • un magazin online poate fi tinut "deschis" 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana
  • personalul necesar conducerii si intretinerii unui magazin online este net mai putin numeros decat  cel necesar intretinerii unui magazin clasic
  • chiria necesara unui magazin online este infima, comparativ cu cea necesara pentru a avea un magazin clasic, la strada, sau intr-un mall.
  • "rafturile" cu produse ale unui magazin online pot fi rearanjate prin cateva click-uri de mouse, direct din biroul dvs., fara a necesita inchiderea magazinului, pe cand rearanjarea produselor intr-un magazin clasic poate fi anevoioasa si de durata.
  • pentru un vizitator, saltul de la sectiunea de alimente la sectiunea de electrocasnice se face instant, printr-un click, fara a fi nevoie sa parcurga "drumul" de la raionul de bacanie la cel de electrocasnice.
  • comparatia intre diverse produse este facila in cazul unui magazin online, ea putand fi facuta pe ecranul monitorului, pentru mai multe produse simultan.
  • in cazul unor produse apreciate de cumparatorii precedenti, parerile acestora pot determina potentialii clienti sa intre in magazinul dvs. online si sa cumpere si ei aceleasi produse, pe baza recenziilor existente.
  • sortarea produselor in functie de diverse criterii, cel mai important fiind pretul, lucru practic imposibil de realizat intr-un magazin clasic.
  •  un cumparator intr-un magazin online, nu numai ca nu este nevoit sa impinga caruciorul de cumparaturi de-a lungul si de-a latul magazinului, dar il si poate lasa cu plin cu produse si continua cumparaturile dupa o perioada de timp, timp in care produsele adaugate in cosul sau de cumparaturi sunt pastrate pentru a fi adaugate altele sau pentru a le plati.

 

Un magazin online, este un website dinamic, in care comerciantul isi poate prezenta produsele scoase la vanzare, iar vizitatorii sau clientii, isi pot alege produsele pe care doresc sa le achizitioneze si, in unele cazuri chiar sa le plateasca direct, prin plata online.

Intrebari despre site web

Foarte adesea cele doua notiuni se confunda, insa in mod eronat.

Un site web este o colectie de pagini web, legate intre ele prin linkuri.
Prin urmare este improprie exprimarea "pagina web a firmei", in afara cazului in care este vorba chiar despre o singura pagina.

Cand este vorba despre mai multe pagini, exprimarea corecta este "site-ul web al firmei".

Un site web este o colectie de documente (similare unei colectii de documente word, de exemplu). Spre deosebire de acestea, documentele care formeaza site-ul (pe care le vom numi pagini) nu sunt independente unele de altele ci sunt legate printr-un sistem care se numeste sistemul de navigare in cadrul site-ului.

Paginile site-ului sunt create cu ajutorul unui limbaj numit HTML. In spatele oricarei pagini web sta codul HTML al paginii. Vizualizarea codului sursa HTML poate fi realizata selectand optiunea Source, din meniul View al browserului.

Cu ajutorul limbajului HTML pot fi incluse intr-o pagina web texte, imagini, legaturi catre alte pagini din site sau catre web, liste, tabele, formulare.

Odata ce v-ati decis asupra modului in care va fi structurat site-ul este foarte bine ca inainte de a incepe scrierea efectiva a codului HTML pentru fiecare pagina in parte, sa realizati o schita a intregului site.
Puteti folosi in acest scop Microsoft Word sau orice alt procesor de text.
Pentru inceput creati un document nou in care listati punctele majore pe care doriti sa le acoperiti in pagina Home.
Faceti de asemenea o lista a elementelor grafice pe care intentionati sa le includeti, insotite de indicatii privind asezarea lor in pagina.
Stabiliti care sunt paginile de nivel unu si ce informatii doriti sa oferiti in cadrul lor, precum si paginile subordonate acestora care vor cuprinde detalierea subiectelor anuntate in paginile de nivel unu.
Pentru a avea o imagine cat mai exacta a structurii site-ului inca din faza de schitare a sa este recomandat sa folositi bara de instrumente Outlining din meniul Tools > Customize din Word.
Aceasta va permite sa stabiliti nivelul paginilor si sa realizati cu usurinta ramificarea lor in adancime.

O alta metoda pentru a realiza schita site-ului o constituie graficul (sau harta) site-ului.
Daca nu doriti sa va complicati folosind un editor de text sau un program de grafica, puteti realiza o astfel de schita si pe hartie, cu creionul.
Desenati cate un dreptunghi pentru fiecare pagina din site, specificand in interiorul sau scopul si obiectivele paginii, elementele si aranjarea lor in pagina.
Apoi uniti dreptunghiurile prin sageti pentru a specifica traseele pe care le poate parcurge utilizatorul.
Sagetile reprezinta de fapt legaturile dintre pagini.
Aveti grija ca spre pagina Home sa indice toate sagetile, pentru a asigura astfel o legatura cu ea din orice pagina a site-ului. In acest mod puteti planifica pentru fiecare pagina ce urmeaza sa vada, sa inteleaga si sa faca vizitatorul acesteia, precum si unde se poate deplasa din pagina respectiva.

Oricare ar fi metoda folosita pentru a schita site-ul, la fiecare pagina trebuie sa va puneti urmatoarele intrebari:
Ce doresc sa afle vizitatorul din aceasta pagina?
Ce doresc sa faca vizitatorul in acest moment?
Ce doresc sa simta vizitatorul parcurgand pagina?
Unde doresc sa mearga vizitatorul in continuare?
Desigur, in ultima instanta comportamentul si impresiile vizitatorului scapa controlului designerului, insa un site in care fiecare pagina da raspunsuri clare si limpezi acestor intrebari are foarte multe sanse de a intruni aprecierile pozitive ale vizitatorilor sai.

Un site web responsive, se refera la capacitatea unor pagini web de a fi afisate pe orice dispozitiv, de a se adapta la diferite rezolutii - laptop, PC, tableta, telefon -, fara a suferi modificari.

În domeniul publicitatii, tehnica se numeste “eye spy” si presupune oferirea unui plus de vizibilitate aspectelor importante din cadrul aplicatiei sau al website-ului.

Cele mai importante avantaje ale designului responsive sunt:

  • Vizibilitatea – designul responsive creste atat vizibilitatea si lizibilitatea informatiei, cat si indexarea website-ului sau a aplicatiei în motoarele de cautare.Google favorizeaza platformele create cu design responsive.
  • Simple sharing – un singur URL pentru toata lumea.
  • Procesul de navigare este mult mai usor, iar spatiul de navigare este mai mare.
  • Focus pe continut – bara din partea laterala a ecranului se retrage, pentru a pune mai mult accent pe continut. Bara de meniu este mai mare, ceea ce presupune un text cu o dimensiune mai mare si focus pe mesajele care indruma la actiune, de pe sectiunile din meniu.
  • Intretinerea –  este mai facil de actualizat. Un simplu update pe site se face cu usurinta pentru toate device-urile: desktop, tableta si smartphone.
  • Design-ul responsive poate creste rata de conversie cu peste 30% în comparatie cu design-ul standard, deci, cel putin din acest motiv implementarea sa ar trebui sa fie o prioritate.

"Concurentii mei au site pe Internet, trebuie neaparat sa am si eu unul"
"Toate firmele care se respecta au un site web, e timpul sa avem si noi unul"
"Amicul meu X si-a facut un site traznet pentru firma, doar n-o sa fiu eu mai prejos"

Motivele pentru a avea un site pe Internet sunt diverse. Desigur, daca firmele concurente sunt deja prezente pe Internet, este necesar sa fie si firma dumneavoastra. Sunteti o firma respectabila iar imaginea firmei va avea de castigat printr-un site web. Si, in fond, orgoliul de a nu ramane in urma amicilor de afaceri este perfect justificat.

De cele mai multe ori insa, principala motivatie care ar trebui sa va indemne spre realizarea unui site, lipseste.
"Am nevoie de un site pentru firma mea, pentru ca vreau ca cifra mea de afaceri sa creasca. Vreau ca site-ul sa-mi aduca noi clienti si parteneri noi de afaceri, iar firma mea sa fie cat mai cunoscuta."
Iata motivul principal pentru care este necesar sa aveti un site pe Internet.

Site-ul web al firmei dumneavoastra trebuie privit ca o INVESTITIE. Banii pe care i-ati platit pentru realizarea lui trebuie sa va aduca un beneficiu. 

Afacerile firmei dumneavostra au cunoscut vreo crestere dupa lansarea site-ului? Sunt intrebari pe care, ca manager, este obligatoriu sa vi le puneti.

Un site web realizat prin programare de calitate sigur va va oferi o noua perspectiva in dezvoltarea afacerii dumneavoastra.

Google a facut deja schimbari majore in algoritmii de cautare si defavorizeaza site-urile care nu sunt adaptate pentru dispozitive mobile.

Google aplica o schimbare importanta in algoritmii de cautare, dand prioritate site-urilor adaptate pentru mobil in rezultatele afisate dupa o cautare online.
In conditiile in care peste 60% din trafic este realizat de pe smartphone- uri si tablete, Google vrea sa determine tot mai multe site-uri sa lanseze versiuni adaptate acestor dispozitive. Relatand subiectul, Business Insider scrie, ca foarte multe companii mici vor fi dezavantajate, dar si unele companii foarte mari au site-uri neadaptate pentru mobil.

Practic, vor fi mai sus plasate in rezultatele cautarii site-urile adaptate pentru mobil. E vorba de site-uri cu text de dimensiuni mai mari, cu link-uri pe care e usor sa faci click si site-uri care se adapteaza in functie de marimea ecranului pe care sunt vizualizate.
Google spune, ca vizitatorii vor avea o experienta mai placuta daca vor accesa site-uri adaptate dispozitivului de pe care sunt vazute. In plus, multi se plang de site-urile neadaptate, care au meniuri greu de accesat si care consuma extrem de mult trafic pe smartphone.

Google modifica des algoritmii de cautare, care tin cont mai ales de relevanta informatiei si de actualitatea ei.
Cu noua schimbare, cei care nu isi adapteaza site-urile pentru dispozitivele mobile, au mult de pierdut, fiindca ar putea cadea pozitii bune in lista afisata de Google. Deoarece foarte multi utilizatori se uita doar in primele 4-5 rezultate afisate, iesirea din aceste pozitii doar din cauza site-ului neadaptat, poate fi o mare problema, care duce la scaderea traficului pe site.

Schimbarea, desi anuntata din timp si argumentata bine, va afecta companiile mici, care nu si-au adaptat site-urile. Va fi o schimbare majora, iar cei mai afectati vor fi cei care nu stiau de aceasta schimbare si vor afla de ea doar cand datele de trafic vor scadea.

De acum, pentru Google va conta nu doar relevanta si calitatea continutului, ci si cat de usor este de citit acel continut.

 

Motivele ineficientei unui site sunt numeroase. Iata cateva, in ordinea importantei:

A:Site-ul nu este promovat.

Multi manageri considera ca odata ce site-ul este finalizat si postat pe Internet, lucrurile sunt incheiate. Din acest moment, firma este prezenta pe Internet, iar clientii interesati de serviciile si produsele firmei vor veni de la sine. Din pacate nu se intampla deloc asa.
Cel mai probabil, potentialii dumneavoastra clienti nu cunosc si nu cauta firma dumneavoastra. Ei sunt in cautarea serviciilor sau produselor pe care le oferiti. Atat dumneavostra, cat si concurenta. Daca atunci cand un client cauta produsele dumneavoastra, site-ul nu va fi printre primele afisate, cel mai probabil acea persoana va deveni clientul concurentilor dumneavoastra.
Un site nepromovat este la fel ca un magazin stralucitor si plin de marfuri plasat pe o straduta intunecoasa, pe unde nu trece nimeni. Magazinul va da faliment in cateva luni. Site-ul va ramane un obiect inutil, care nu aduce firmei dumneavostra nici un beneficiu.
Iata de ce, atunci cand angajati o firma pentru realizarea site-ului este imperios necesar sa cereti ca serviciile de promovare sa fie cel putin tot atat de minutioase ca si serviciile de web design.


B:Site-ul nu este actualizat.

Ca si promovarea, asa si intretinerea si actualizarea site-ului sunt niste operatii foarte adesea neglijate. Nu odata am vazut pe Internet site-uri cu informatii vechi, cu date de contact neactualizate, cu oferte care nu mai sunt valabile, cu rubrici de Noutati al caror continut nu a mai fost schimbat de la lansarea site-ului. Pentru un potential client care viziteaza frecvent site-ul, o asemenea situatie este un motiv puternic de a pune la indoiala seriozitatea firmei dumneavoastra.
Nu trebuie sa uitati nici o clipa, ca pe Internet, site-ul firmei este insasi firma. Iar un site neactualizat este la fel ca un magazin cu marfuri prafuite si cu termenul de garantie expirat. Dumneavoastra ati cumpara ceva dintr-un asemenea magazin?
Prin urmare, in contractul pe care il veti incheia cu firma care va va realiza site-ul, trebuie sa includeti fie furnizarea unui sistem de intretinere, fie un abonament de actualizare prin care firma respectiva se obliga sa asigure serviciile de actualizare si intretinere.


C:Site-ul nu functioneaza corect.

Desi buna functionare a site-ului pare o conditie de la sine inteleasa, destul de des pot fi gasite site-uri cu pagini care nu se deschid, cu baze de date care dau erori, cu formulare care functioneaza incorect. Un site care da erori la functionare, ii va indeparta definitiv pe potentialii clienti, care nu vor mai reveni pe site si nici la firma dumneavostra. Si fara indoiala, justificat. Nici dumneavoastra nu ati mai reveni intr-un magazin in care liftul s-a blocat intre etaje sau casa de marcat s-a defectat tocmai cand, dupa o asteptare de jumatate de ora, ati ajuns sa platiti.
Asa incat, la finalizarea proiectului, rezervati-va o ora pentru a vizita site-ul in intregime si asigurati-va ca totul functioneaza fara gres.


D:Site-ul are un design prea complicat.

Designul site-ului este zona in care firma pe care o veti angaja va avea cele mai multe propuneri. Vi se va propune ca intregul site sa fie realizat cu cea mai moderna tehnologie, vi se va propune o pagina animata de intrare in site, metode de navigare sofisticate, muzica de fundal si cate si mai cate.
Nu acceptati fara rezerve toate acest propuneri. Nu uitati ca site-ul este un obiect utilitar si ca principala lui functie este sa va aduca clienti, nu sa demonstreze talentul de designeri, al celor care il realizeaza. Cei care intra pe site sunt in cautare de informatii despre ceea ce aveti dumneavoastra de oferit. Nu le ingreunati cautarea prin folosirea unui design prea complicat. Paginile de intrare animate, navigarea greoaie sau obscura in cadrul site-ului, au darul de a face accesul la informatii mai dificil. Folosirea tehnologiilor de ultima ora face ca paginile site-ului sa se incarce mai greu. Toate aceste dificultati il vor indeparta pe vizitator, care are intotdeauna la un click distanta site-urile concurentei. Poate ca site-ul dumneavoastra va arata intr-adevar, extraordinar. Dar daca nu va aduce clienti, la ce bun?


Fiti, prin urmare, precaut. Puneti-va in pielea unui client potential care cauta o anumita informatie pe site. Daca paginile se incarca rapid, daca puteti gasi cu usurinta ceea ce va intereseaza este in regula. In caz contrar insa, cereti o revizuire drastica a designului, astfel incat sa fie in avantajul vizitatorului.


Un site web poate fi o investitie care sa va aduca beneficii substantiale...sau o cheltuiala inutila si fara nici o eficienta. Un site cu un design atragator, simplu si functional, actualizat la zi, functionand impecabil, bine promovat, isi va amortiza costul in cel mult 6 luni, iar apoi va merge pe profit. In vreme ce un site cu un design prea sofisticat, cu erori de functionare, neactualizat sau prost promovat va avea ca unica utilitate posibilitatea de a-i pune adresa pe carte de vizita.

 

Omul poate procesa o cantitate limitata de informatii intr-o anumita unitate de timp. Din acest motiv, una dintre sarcinile specifice in designul Web este fragmentarea informatiilor in secvente care sa nu depaseasca posibilitatile de cuprindere ale utilizatorului.

Cantitatea de informatii cuprinsa intr-o pagina nu trebuie sa-l copleseasca pe vizitatorul paginii sau sa mareasca timpul ei de incarcare.

De asemenea, modul de fragmentare al informatiei trebuie sa focalizeze atentia vizitatorului asupra principalelor subiecte abordate in pagina si sa il ajute sa ia cunostinta in mod gradat de subiectul prezentat. Fragmentarea corecta a informatiilor este in avantajul designerului, deoarece il ajuta sa creeze pagini reutilizabile . Daca fiecare pagina pe care o veti crea serveste la indeplinirea unui anumit scop, puteti include aceasta pagina fie direct, fie ca o resursa utila si in alte site-uri pe care le creati ulterior si care au subiecte conexe cu pagina respectiva.
In cadrul site-ului fragmentarea informatiilor conduce la stabilirea modului in care va fi detaliat subiectul, la determinarea numarului de pagini necesare pentru acesta precum si a nivelului paginilor.
Desi divizarea subiectului in parti mai mici este o tehnica deosebit de utila, nu abuzati totusi de puterea hypertextului.

O fragmentare excesiva a subiectului intr-un mare numar de pagini este la fel de obositoare ca si prezentarea acestuia in bloc.
Un design eficient anticipeaza nevoia vizitatorului de a obtine informatii suplimentare si furnizeaza la momentul oportun legaturi catre paginile care detaliaza acel punct.
In cadrul unei pagini modul de fragmentare al informatiilor tine de logica interna a subiectului prezentat. Pentru a diferentia partile constitutive ale subiectului unei pagini o mare importanta o are organizarea textului in cadrul paginii.
Cei mai multi dintre cei care navigheaza pe Web obisnuiesc sa "scaneze" paginile in cautare de informatii. Ei citesc mai intai titlurile, listele, si primele fraze dintr-un paragraf. Este bine sa tineti seama de acest lucru cand organizati textul in pagina.

Continutul paginii trebuie sa fie cat mai usor de citit. Folositi paragrafe scurte, despartite prin linii libere, evitati frazele prea lungi si folositi in mod judicios titlurile. Accentuati partile pe care vreti sa le scoateti in evidenta in text prin ingrosare sau scrierea lor cu alta culoare, dar nu in exces. Abuzul de culori sau de texte scrise cu caractere aldine fac pagina incarcata si greoaie.

Este indicat sa va limitati la un numar redus de tipuri de font. Cele mai apreciate sunt Verdana si Arial , deoarece sunt lizibile si elegante. Este mai bine sa evitati folosirea tipului Times New Roman, desi este un tip foarte folosit in editarea de texte. Spre deosebire de textele tiparite, pe monitor citirea se face cu 25% mai incet deoarece monitorul adauga fonturilor un anumit grad de neclaritate (fuzziness), mai accentuat la fonturile cu serife , asa cum este Times New Roman.

Nu aranjati textul in pagina pe doua coloane astfel incat vizitatorul sa fie nevoit sa revina in partea superioara a paginii pentru a citi ce-a de-a doua coloana. Acest format este potrivit pentru ziare si reviste dar nu si pentru o pagina Web, deoarece rupe cursivitatea deplasarii in cadrul site-ului.

Fiecare pagina a site-ului trebuie sa contina indicatii privind scopul si obiectivele site-ului precum si obiectivele specifice acelei pagini.
In faza de planificare ati colectat informatii privind publicul tinta, ati formulat scopul si obiectivele intregului site.
Acestea reprezinta elementele fundamentale in jurul carora este construit site-ul .
Fiecare pagina a sa are drept scop indeplinirea unuia dintre obiective.
Aceste informatii trebuie comunicate in pagina respectiva.

Vizitatorul nu trebuie fortat sa ghiceasca ce rol are o anumita pagina in cadrul site-ului.
Multe site-uri prezente pe web contin o pagina speciala cu informatii de contact precum si o pagina care contine informatii despre site si creatorii sai (pagina About).

Totusi este recomandat ca aceste informatii sa fie incluse si in subsolul paginilor din interiorul site-ului.
Este bine sa includeti aici informatii despre copyright, data ultimei reactualizari a paginii, despre organizatia sau compania careia ii este dedicat site-ul (daca este cazul) si informatii de contact (adresa de mail, numar de telefon, adresa postala).

Pentru a realiza o navigare logica si eficienta in cadrul site-ului instrumentele de navigare trebuie sa fie perfect adaptate modului in care sunt create legaturile dintre pagini si in plus, sa ofere indicii vizuale asupra functiei lor.
Pentru a crea un aspect vizual unitar al intregului site si pentru a nu deruta vizitatorul, este recomandat ca instrumentele de navigare sa fie aceleasi in toate paginile.

Stabiliti de la inceput aspectul icon-urilor , butoanelor sau textului pe care le veti folosi drept legaturi si pastrati-l pe parcursul intregului site.
Aceasta tehnica ofera site-ului coerenta si unitate si stabileste imediat identitatea fiecarei pagini in cadrul site-ului.
In plus, folosirea repetata a acelorasi elemente grafice de navigare mareste eficienta browserului deoarece acestea sunt incarcate la deschiderea primei pagini si stocate in memoria cache , fara a mai fi necesara incarcarea lor la fiecare noua pagina.
Instrumentele de navigare trebuie sa fie cat mai usor de inteles si localizat.

Daca folositi o bara de navigare plasati-o acolo unde vizitatorii sunt obisnuiti sa o caute: in partea superioara a paginilor, in stanga sau in dreapta paginii.
Folositi o bara secundara de navigare la baza paginii, aceasta il va ajuta pe vizitator sa se deplaseze intr-o alta sectiune a site-ului fara a mai fi nevoit sa deruleze pagina in sus pana la bara principala de navigare.

Daca site-ul este de dimensiuni mari, este o idee buna sa creati o pagina speciala care sa reprezinte harta site-ului si sa plasati legatura catre ea in bara principala de navigare din cadrul fiecarei pagini.
Aceasta va permite vizitatorului sa se orienteze in interiorul site-ului, oricare ar fi pagina prin care a intrat in site.
Harta va contine legaturi catre toate paginile, grupate conform modului de organizare al site-ului.

De asemenea, daca folositi o structura ierarhica, este utila prezenta unui instrument suplimentar care sa informeze vizitatorul asupra locului unde se afla in cadrul site-ului si a caii prin care a ajuns aici, in maniera urmatoare:
Home > Pagina de nivel unu > Pagina de nivel doi > Pagina curenta.

Modul in care veti realiza legaturile dintre pagini depinde de structura site-ului.

Daca optati pentru o structura ierarhica, legaturile din interiorul site-ului vor fi adaptate acestei structuri.
Avantajul structurii ierarhice este, ca ofera utilizatorului posibilitatea unei navigari logice, plecand de la informatiile generale catre cele particulare.
Dezavantajul acestei tehnici este, ca utilizatorul trebuie sa urmeze o cale prestabilita pentru a ajunge la o anumita informatie, care se poate afla la cateva link-uri distanta de pagina Home .

O alta maniera de a realiza legaturile din interiorul site-ului este de a lega fiecare pagina de toate celelalte.
Veti obtine astfel o structura ne-ierarhica care are avantajul ca fiecare pagina se afla la distanta de un link de oricare alta, inclusiv de pagina Home .
Pentru site-urile de dimensiuni reduse o astfel de structura poate functiona bine, insa pentru site-urile cu un mare numar de pagini numarul de legaturi creste rapid iar navigarea in interiorul site-ului devine foarte dificila.
In plus, utilizatorul nu are la dispozitie o cale ierarhica prin care poate ajunge la o informatie specifica.

Desi aspectul si continutul paginii Home poate varia foarte multe de la un site la altul, exista cateva elemente comune prezente in orice pagina de start:

  • Identificarea firmei sau companiei careia ii apartine site-ul (daca este cazul)
  • Descrierea scopului site-ului
  • Descrierea structurii site-ului. Pagina Home are si functia de Cuprins al site-ului oferind indicatii vizitatorilor asupra subiectelor abordate
  • Stabilirea relatiilor intre sectiunile de nivel unu ale site-ului si cele subordonate lor. Aceasta se realizeaza prin intermediul barelor de navigare, butoanelor, hartilor de imagini sau listelor de legaturi.
  • Furnizarea informatiilor de contact.

Paginile de nivel unu reprezinta diviziunile majore ale subiectului general al site-ului.
Exista tentatia de a include prea multe informatii detaliate la acest nivel.

Daca site-ul acopera un subiect vast, cu o cantitate mare de informatii specifice, este bine sa lasati detalierea acestora pentru paginile de nivel doi.
Paginile de nivel unu trebuie sa contina o descriere succinta a subiectului acoperit precum si legaturi catre paginile de nivel doi care detaliaza fiecare parte a subiectului.

O tehnica des utilizata este plasarea resurselor suplimentare in pagini de nivelul trei.
De exemplu o pagina de nivelul doi care ofera pe langa text si imagini explicative ale unui anumite notiuni poate fi legata de pagini de nivel trei care contin imaginile.
Cand vizitatorul face click pe un anumit text aflat in pagina de nivel doi se deschide pagina de nivel trei cu imaginea explicativa.
Avantajul acestei abordari este descongestionarea paginilor de nivelul doi care cuprind detalierea subiectului.

Schita dumneavoastra trebuie sa cuprinda, pe langa modul de organizare a paginilor, si o lista cat mai completa a elementelor pe care doriti sa le includeti in fiecare pagina (imagini, formulare, fisiere multimedia, etc.).

Întrebări frecvente - Web-Top SRL